10 Morfing - třídní projekt
Projekt Videoklip – „naše třída“
Tonda Vajda
Zadání a motivace:
V dnešní hodině si vyzkoušíme práci tvůrce hudebního klipu. Možná jste v televizi viděli videoklip Michaela Jacksona, kde se tváře různých postav plynule mění v obličje někoho jiného. Společně se pokusíme o něco podobného.
Dílčí úkoly:
1. Je třeba vytvořit fotografie tváří všech žáků třídy
2. V textovém editoru vytvořte scénář klipu (kdo se v koho promění)
3. V programu SmartMorf (nebo podobném) vytvořte prolnutí dvojic a výsledek uložte ve formátu avi.
4. Na webu nejděte freewareovou aplikaci, která umozví editaci vytvořených videosouborů. (třeba VirtualDub)
5. Spojte jednotlivé soubory v daném pořadí a doplňte audio souborem.
Věková skupina:
II. stupeň (7-8. ročník)
Cíle projektu:
vznik obrazového sdělení
zpracování digitální fotografie
zpracování videosouboru
vyhledávání na Internetu
seznámení s aktivním využitím multimediální techniky
zdokonalení v týmové práci (zodpovědné splnění úkolu, přesnost, vzájemnou komunikaci a organizaci
práce)
zdokonalení v prezentaci („ má-li mít člověk úspěch, nestačí, že vytvoří dokonalé dílo, ale musí ho
umět i prodat“)
Mezipředmětové vztahy:
mediální výchova
výtvarná výchova
občanská výchova
Potřebné vstupní vědomosti:
Ovládání PC a správa souborů
základní ovládací prvky OS
práce se soubory a složkami, struktura složek
Práce s textem
zásady správného psaní
formátování písma
formátování odstavce
jednoduché úpravy (kopírování, přesun, mazání)
tisk, nastavení stránky
práce s tabulátory
odrážky a číslování
ohraničení a stínování
Cílové zručnosti:
Práce s multimédii
možnosti formátů multimediálních dat
vytváření vlastních multimediálních dat a jejich uložení
Doporučený software:
textový editor (např. MS Word)
nástroj pro práci s videem (např., VirtualDub CZ)
nástroj pro morfing (SmartMorf)
(samozřejmě lze použít i jakoukoli jinou alternativu)
Návody na vedení úlohy:
Postup práce:
Rozdělení žáků do skupin: 3 až 6 žáků v jedné skupině
Seznámení s časovou dotací práce:
1 hodina
Nafocení spolužáků – tvorba scénáře výběr hudby
2 – 3 hodiny
Převedení fotografií do požadovaných formátů a velikostí
Vytvoření prolínaček
Spojení v jeden klip
1 hodina
Závěrečné doladění
1 hodina
Prezentace a hodnocení
Zahájení práce a postupné plnění výše uvedených bodů.
Společná závěrečná prezentace (Možný je i skupinový rozbor dílčích problémů, které bylo nutno řešit a odstranit během práce, na něž je vhodné upozornit, aby se jich v budoucnu žáci nebo ostatní skupiny
vyvarovali.)
Vypálení projektového CD žákům na památku (na zvážení učitele)